MICHELIN Pilot Sport EV
(1) Svingstivhet - internt studie gjennomført på en maskin i 10/2020, på dimensjon 255/45 R19, sammenlignet MICHELIN Pilot Sport EV mot MICHELIN Pilot Sport 4 SUV.
(2) Bedre batterirekkevidde for HP EV - Rullemotstand intern studie gjennomført i 10/2020, på dimensjon 255/45 R19, sammenlignet MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) mot MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). For et elektrisk kjøretøy med en masse på 2151 kg, med en autonomi på 540 km, fører denne forskjellen på 2,1 kg/t til en økning i autonomi på over 60 km, eller mer enn 10 % av den opprinnelige rekkevidden.
(3) - støyforstyrrelse - Intern støymåling, utført i 2016 på størrelse 245/45 R19 på KIA Cadenza. Støynivå målt på området "170-230Hz". Resultatene kan variere avhengig av kjøretøy, dekkområde og størrelse, hastighet og veiforhold.
MICHELIN e·Primacy
(4) Rullemotstandstest - Rullemotstandstester utført på maskin av Applus Idiada, på Michelins forespørsel, juni (på nye) og august (på 2 mm slipt) 2020, på dimensjon 205/55 R16 91V, sammenlignet MICHELIN e.PRIMACY (nytt: 5,58 kg/t og slitt: 5,13 kg/t) mot MICHELIN PRIMACY 4 (nytt: 7,74 kg/t og slitt: 6,25 kg/t); BRIDGESTONE TURANZA T005 (nytt: 7,17 kg/t og slitt: 5,81 kg/t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nytt: 6,39 kg/t og slitt: 5,49 kg/t); CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nytt: 8,93 kg/t og slitt: 6,94 kg/t); DUNLOP BLURESPONSE (nytt: 7,97 kg/t og slitt: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nytt: 7,01 kg/t og slitt: 5,38 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nytt: 6,96 kg/t og slitt: 6,30 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 (nytt: 8,79 kg/t og slitt: 6,97 kg/t).
(5) MICHELIN e.PRIMACY kategori av dekk er definert som et av de premiumsommerdekkene som CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP-merkene, og som ikke er dedikert til Original Equipment-applikasjon (dvs. ikke designet for å oppnå bilprodusentenes spesifikke mål), men dekk som kan kjøpes fra forhandlere.
(6) Økt EV-batterirekkevidde og CO₂-reduksjon - Når det er nytt, genererer MICHELIN e.PRIMACY i gjennomsnitt 2 kg/t mindre rullemotstand enn konkurrentene, tilsvarende en reduksjon i drivstofforbruk på opptil 0,21 l/100 km, tilsvarende en gevinst i CO₂-utslipp på opptil 5 g for en VW Golf 7 1.5 TSI eller tilsvarende en gevinst på opptil 7 % i autonomi for en VW e.Golf.
(7) Lang levetid - Langtidstest utført av DEKRA TEST CENTER, på Michelins forespørsel, juni-juli 2020, på dimensjon 205/55 R16 91V på VW Golf 7, sammenlignet MICHELIN e.PRIMACY (100 %) mot MICHELIN Primacy 4 (102,1 %); Langtidstesten ble utført i gjennomsnittlig reell bruk (D50) med 14.460 km kjørt og ekstrapolert levetid ved 1,6 mm. Testvinner ADAC Summer 2020 235/55 R17-test utført av ADAC på en Ford Kuga i 2020. Denne testen ble utført i 235/55 R17. Michelin Primacy 4 er det beste av 12 testede dekk etter testede egenskaper (våt, tørr, støy, slitasje, drivstofforbruk). Michelin Primacy 4 er testvinner med følgende kommentarer: "Veldig balansert med toppkarakterer på vått, utmerket lav slitasje, veldig bra på tørt" - Rangering 1.0 i Slitasje.
(8) - Vått grep - MICHELIN e.PRIMACY er rangert som "B" på Våtgrep-elementet på den europeiske merkeskalaen.