MICHELIN Pilot Sport EV
(1) En intern studie for svingestivhet som ble gjennomført på en maskin i 10/2020 for dimensjonene 255/45 R19, sammenligner MICHELIN Pilot Sport EV med MICHELIN Pilot Sport 4 SUV.
(2) En intern studie for bedre batterirekkevidde for HP EV-rullemotstand som ble gjennomført i 10/2020 for dimensjonene 255/45 R19, sammenligner MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) med MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). For et elektrisk kjøretøy med en masse på 2151 kg, med en autonomi på 540 km, fører dette gapet på 2,1kg/t til en gevinst på autonomi på mer enn 60 km, eller mer enn 10% av den opprinnelige rekkevidden.
(3) - støyforstyrrelser – egenstøymåling, utført i 2016 på str. 245/45 R19 for KIA Cadenza. Støynivå målt i området «170–230 Hz». Resultatene kan variere i henhold til kjøretøy, dekkutvalg og dekkstørrelser, hastighet og veiforhold.
MICHELIN e·Primacy
(4) Rullemotstandstest – rullemotstandstester gjennomført på maskin av Applus Idiada, på forespørsel fra Michelin, juni (for nye) og august (for 2 mm blankslipte) 2020, for dimensjonen 205/55 R16 91V, sammenligner MICHELIN e.PRIMACY (nye: 5,58 kg/t og slitte: 5,13 kg/t) med MICHELIN PRIMACY 4 (nye: 7,74 kg/t og slitte: 6,25 kg/t); BRIDGESTONE TURANZA T005 (nye: 7,17 kg/t og slitte: 5,81 kg/t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nye: 6,39 kg/t og slitte: 5,49 kg/t); CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (nye: 8,93 kg/t og slitte: 6,94 kg/t); DUNLOP BLURESPONSE (nye: 7,97 kg/t og slitte: 5,54 kg/t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nye: 7,01 kg/t og slitte: 5,38 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (nye: 6,96 kg/t og slitte: 6,30 kg/t); PIRELLI CINTURATO P7 (nye: 8,79 kg/t og slitte: 6,97 kg/t).
(5) Dekkene i MICHELIN e.PRIMACY-kategorien defineres som et av Premium-sommerdekkene, slik som merkene CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI, DUNLOP, og er ikke engasjert i Original Equipment-programmet (dvs. ikke designet for å nå bilprodusenters spesifikke mål), men er dekk som kan kjøpes fra forhandlere.
(6) Økt batterirekkevidde for elbiler og CO2-reduksjon. Når de er nye, genererer MICHELIN e.PRIMACY 2 kg/t mindre enn konkurrentene ved gjennomsnittlig rullemotstand, tilsvarende for reduksjon i drivstofforbruk på opptil 0,21 L / 100 km, tilsvarende en gevinst i CO2-utslipp opptil 5 g for en VW Golf 7 1.5 TSI eller tilsvarende reduksjon med opptil 7 % i aksjonsradius for en VW e. Golf.
(7) Lang levetid – levetidstest gjennomført av DEKRA TEST CENTER, på forespørsel fra Michelin, juni–juli 2020, for dimensjonen 205/55 R16 91 V på Golf 7, sammenligner MICHELIN e.PRIMACY (100 %) med MICHELIN Primacy 4 (102,1 %); levetidstest kjørt med gjennomsnittlig reell bruk (D50) med 14,460 km kjøring og ekstrapolert levetid ved 1,6 mm. Testvinner ADAC Summer 2020 235/55 R17 test utført av ADAC på en Ford Kuga i 2020. Denne testen ble utført for 235/55 R17. Michelin Primacy 4 er det beste av 12 testede dekk i henhold til testede egenskaper (vått, tørt, støy, slitasje, drivstofforbruk). Michelin Primacy 4 er testvinner med følgende kommentarer: «Svært balansert med toppkarakterer på vått føre, utmerket lav slitasje, svært god på tørt føre» – rangert med 1,0 i slitasje.
(8) - Vått føre – MICHELIN e. PRIMACY er rangert med B på punktet for vått føre på den Europeiske merkeskalaen.