(1) - Rullemotstandstest - Rullemotstandstester utført på maskin av Applus Idiada, på oppdrag fra Michelin, juni (på nye dekk) og august 2020 (på 2 mm maskinelt nedslitte dekk) på dimensjon 205/55 R16 91V, med sammenligning av MICHELIN e.PRIMACY ( nytt: 5,58 kg / t, slitt: 5,13 kg / t) og MICHELIN PRIMACY 4 (nytt: 7,74 kg / t, slitt: 6,25 kg / t); BRIDGESTONE TURANZA T005 (nytt: 7,17 kg, slitt: 5,81 kg / t); CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (nytt: 6,39 kg / t, slitt: 5,49 kg / t); CONTINENTAL PREMIUM KONTAKT 6 (nytt: 8,93 kg / t, slitt: 6,94 kg / t); DUNLOP BLURESPONSE (nytt: 7,97 kg / t, slitt: 5,54 kg / t); GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (nytt: 7,01 kg / t, slitt: 5,38 kg / t); PIRELLI CINTURATO P7 BLÅ (nytt: 6,96 kg / t, slitt: 6,30 kg / t); PIRELLI CINTURATO P7 (nytt: 8,79 kg / t, slitt: 6,97 kg/t).
(2) - MICHELIN e.PRIMACY sin dekkategori er definert som et førsteklasses sommerdekk, for eksempel av merkene CONTINENTAL, GOODYEAR, BRIDGESTONE, PIRELLI eller DUNLOP, og som ikke er dedikert for bruk av originalt utstyr (dvs. ikke utformet av produsenten for å oppfylle bestemte vilkår), men dekk som kan kjøpes av forhandlere.
(3) - Økt EV-batterirekkevidde og redusert CO2-utslipp - Et nytt MICHELIN e.PRIMACY-dekk genererer en rullemotstand som i gjennomsnitt er 2 kg/t mindre enn konkurrentene, tilsvarende en reduksjon i drivstofforbruk på opptil 0,21 liter / 100 km og tilsvarende en økning i CO2-utslipp på opptil 5 g for en VW Golf 7 1.5 TSI, eller opptil 7 % bedre autonomi, for en VW e.Golf.
(4) - Kjørelengdetest - Kjørelengdetest utført av DEKRA TEST CENTER, på oppdrag fra Michelin, i juni-juli 2020 på dimensjon 205/55 R16 91V på VW Golf 7, med sammenligning av MICHELIN e.PRIMACY (100 %) og MICHELIN Primacy 4 (102,1 %); kjørelengde testet under reelt forbruk (D50) med 14 460 km strekning og ekstrapolatert kjørelengde ved 1,6 mm. Testvinner i ADAC sommeren 2020, test av 235/55 R17 utført av ADAC på en Ford Kuga i 2020. Denne testen ble utført på 235/55 R17. Michelin Primacy 4 ble det beste av tolv dekk som ble testet for fem egenskaper (våt vei, tørr vei, støy, slitasje og drivstofforbruk). Michelin Primacy 4 vant testen med følgende anmerkning: "Svært godt balansert med toppscore på våt vei, svært lav slitasje, svært godt på tørr vei" - Rankert som 1.0 på slitasje.
(5) - Større drivstoffbesparelser - Ved bruk genererer MICHELIN e.PRIMACY i gjennomsnitt 1,5kg/t mindre rullemotstand enn konkurrentene, en drivstoffbesparelse tilsvarende opptil € 80. Denne gevinsten tilsvarer opptil 174 kg mindre CO2. Bruksgevinsten er estimert ut fra gjennomsnittet på nye og 2 mm maskinelt nedslitte dekk der det er tatt hensyn til ytelse med en realistisk levetid - Alle gevinster er estimert basert på en kjørelengde på 35 000 km og en drivstoffpris på € 1,46/L (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020, vektet i de ti viktigste landene for kjøretøybruk på innenlandsk og utenlandsk territorium - https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Faktisk drivstoff- og kostnadsbesparelse kan variere med kjørestil, type kjøretøy og dekktrykk.
(6) - Våtgrep - MICHELIN e.PRIMACY er rangert som "B" på våtgrepsindeksen i den europeiske dekkmerkeordningen.
(7) - Nytt og slitt - Nytt og slitt (i betydningen maskinelt slitt ned til den dybden slitasjeindikatoren krever i henhold til det europeiske regulativet ECE R30r03f); på 205/55 R16 91V er MICHELIN e.Primacy over terskelen for våtgrep i R117-reglementet. Estimert kjørelengde for dekket er 30 688 km ifølge en kjørelengdetest gjennomført av DEKRA TEST CENTER, på oppdrag fra Michelin, juni-juli 2020, på dimensjon 205/55 R16 91V på VW Golf 7.
(8) - Kjørevaner - miljøvennlig kjøring avhenger særlig av kjørevaner, kjøretøy eller dekktrykk.
(9) - lavt drivstofforbruk - MICHELIN ENERGY SAVER+ ble av AutoBild utnevnt til "Eco Champion" i 2013 og 2018 med FULDA EcoControl HP.