Michelin-gruppen bygger og styrker sine verdier, omdømme, image og eiendeler over tid for å beskytte sine ansatte og sikre konsernets videre eksistens. Vi står alle opp for det.
Michelins etiske retningslinjer
De etiske retningslinjene gjelder, uten unntak, for alle ansatte i Michelin-gruppen og for alle som handler på vegne av en organisasjonsenhet i gruppen på våre nettsteder eller over hele verden.
Michelin inviterer også alle kunder, leverandører og andre partnere til å abonnere på denne koden. I mange tilfeller er etterlevelse av dem også en forutsetning for å gjøre forretninger med konsernet. Fra et etisk synspunkt anser konsernet etterlevelse av gjeldende nasjonale og internasjonale lover som et minimumsgrunnlag.
De etiske retningslinjene minner om konsernets grunnleggende verdier og beskriver prinsipper og forskrifter som skal følges. Den viser retningslinjer for beslutninger til ansatte og eksterne interessenter (f.eks. kunder, leverandører, partnere). Den beskriver atferden i typiske situasjoner for det respektive arbeidsmiljøet.
Utover de beskrevne casestudiene, er hver ansatt, forretningspartner eller leverandør pålagt å bruke sin dømmekraft, sunn fornuft og gode tro i alle andre mulige situasjoner.