Trial-tips
Designet til Trial-dekkene gjør dem vanskelig å montere. Du risikerer å knekke wirene hvis du presser for hardt. Følg monteringsanvisningene for å plassere felgkrokene (smør, hold knasten fast på motsatt side av felgen – ikke bruk overdreven kraft på vulsttråden). For å pumpe opp, plasser en gummiring mellom dekkvulsten og felgen eller bruk en strammet stropp på dekkets krone for å aktivere første trykksetting.
Dekkslitasje
Det er i all hovedsak mønsteret som gir veigrep til dekket. Ved slit og bruk reduseres dekkets veigrep. Derfor må du huske å kontrollere dekkene for slitasje: Utfør regelmessig visuelle kontroller av mønsterdybden til dekket og sjekk om det har jevn slitasje. Dekktrykket påvirker også direkte slitasjenivået.
To mulige klassifikasjoner for den samme dekkdimensjonen
Pass på! Det finnes to klassifikasjoner for den samme dekkdimensjonen.
- Tidligere klassifikasjon: MICHELIN Enduro, Desert Race > størrelsesbetegnelse basert på dekkets bredde målt på slitebanenivå
- Ny klassifikasjon: MICHELIN StarCross, Tracker, AC10, Trial > størrelsesbetegnelse basert på bredden på dekket målt på sideveggnivå
For eksempel: et 140/80-18 Enduro-dekk tilsvarer et 120/90-18 motocrossdekk (se tabellen nedenfor).