(1) - høy hastighet - i samsvar med lokale fartsgrenser.
(2) Hjørnestivhet - Intern studie av svingstivhet utført på maskin i 10/2020, på dimensjon 255/45 R19, der MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (100%) sammenlignes med MICHELIN Pilot Sport EV (115%).
(3) - våtgrep - MICHELIN Pilot Sport EV er klassifisert som ""B"" på Wet Grip Item på den europeiske merkeskalaen.
(4) våtgrep på slitte dekk - Nye og slitte dekk (slitte innebærer slitt på maskin (polert) til dybden av slitasjebaneindikator i henhold til europeisk forskrift for slitebaneslitasjeindikator ECE R30r03f), på 255/45 R19 MICHELIN Pilot Sport EV, er over R117 europeisk reguleringsgrense for våtgrep.
(5) - energiforbruk - MICHELIN Pilot Sport EV er rangert som ""B"" på energiforbruksvaren på den europeiske merkeskalaen
(6) - bedre batterirekkevidde for HP EV - Intern studie av rullemotstand utført i 10/2020, på dimensjon 255/45 R19, der MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) sammenlignes med MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). For et elektrisk kjøretøy med en masse på 2151 kg, med en autonomi på 540 km, er gapet på 2,1 kg/t en autonomiøkning på mer enn 60 km, eller mer enn 10% av den opprinnelige rekkevidden.
(7) - støyforstyrrelse - Intern støymåling, utført i 2016 på størrelse 245/45 R19 på KIA Cadenza. Støynivå målt i området ""170-230Hz"". Resultatene kan variere avhengig av kjøretøy, dekkrekkevidde og størrelse, hastighet og veiforhold.