(1) Ytelsesbalanse – Balanse i ytelse bevist av tester utført i 2020 og 2021 på tørrbremsing, våtbremsing nytt og slitt, snøbremsing nytt og slitt, snøtraksjon nytt og slitt, varighet – se testdetaljene i juridiske merknader 2, 3, 4, 5, 6 – MICHELIN CrossClimate 2 SUV tar 8 lederposisjoner av 8 tester
(2) Varighet – Varighetstester utført av DEKRA TEST CENTER, forespurt av Michelin, i januar 2022, på dimensjonene 235/60 R18 107V og 107W på HYUNDAI Santa Fé 2.2 l. CRDI sammenligner MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100 %) og BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9 %) ; CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0 %) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8 %) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5 %). Varighetstester kjøres i gjennomsnittlig reell bruk (D50) med 11 568 km kjøring og ekstrapolert varighet ved 1,6 mm.
(3) Snøbremsetest – Snøbremsetester, utført av TÜV SÜD Product Service forespurt av Michelin, mellom 30 og 10 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (slitt vil si slitt på maskin (bufret) til dybden av slitebaneindikatoren i henhold til europeisk regelverk: ECE R30r03f), på dimensjonene 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp sammenlignet med MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nytt: 100 % – slitt : 100 %) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nytt: 82,2 % – slitt: 67,0 %) ; CONTINENTAL AllSeason Contact (nytt: 93,6 % – slitt: 83,5 %) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nytt: 89,9 % – slitt: 83,9 %) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nytt: 71,8 % – slitt: 61,2 %). Beregninger basert på gjennomsnittlig nedbremsing som følge av de målte stoppeavstandene fra 30–10 km/t.
(4) Snøtraksjonstest – Snøtraksjonstester, utført av TÜV SÜD Product Service forespurt av Michelin, mellom 5 og 30 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (slitt vil si slitt på maskin (bufret) til dybden av slitebaneindikatoren i henhold til europeisk regelverk: ECE R30r03f), på dimensjoner 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp ved sammenligning med MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nytt: 100 % – slitt: 100 %) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nytt:75,2 % – slitt: 67,3 %) ; CONTINENTAL AllSeason Contact (nytt: 93,4 % – slitt: 84,1 %) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nytt: 88,8 % – slitt: 80,9 %) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nytt: 64,3 % – slitt: 46,3 %). Beregninger basert på gjennomsnittlig akselerasjon som følge av de målte akselerasjonstidene fra 5–30 km/t oppnådd under de reelle testene.
(5) Våtbremsetester – Våtbremsetester – Våtbremsetester, utført av TÜV SÜD Product Service forespurt av Michelin, mellom 80 og 20 km/t, oktober 2021 – januar 2022 (slitt vil si slitt på maskin (bufret) til dybden av slitebaneindikatoren i henhold til Europeisk regelverk: ECE R30r03f), på dimensjoner 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp ved sammenligning med MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nytt: 100 % – slitt: 100 %) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nytt: 96,3 % – slitt: 98,5 %) ; CONTINENTAL AllSeason Contact (nytt: 94,5 % – slitt: 91,7 %) ; GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nytt: 95,5 % – slitt: 99,1 %) ; PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nytt: 87,2% – slitt: 90,4 %). Gjennomsnittlig ytelse på våt overflate med høy og lav μ med to forskjellige temperaturområder hver.
(6) Tørrbremsetest – Tørrbremsetester, utført av TÜV SÜD Product Service forespurt av Michelin, mellom 100 og 0 km/t, oktober 2021 – januar 2022, på dimensjonene 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hp, Audi Q5 50TFSIe 300hp ved sammenligning med MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100 %) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4 %); CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9 %).