(1) Ytelsesbalanse - Ytelsesbalanse bevist av tester utført i 2020 og 2021 på tørrbremsing, våtbremsing nytt og slitt, snøbremsing nytt og slitt, snøtrekk ny og slitt, Lang levetid - se testdetaljer i juridiske omtaler 3, 4, 5, 6, 7 - MICHELIN CrossClimate 2 SUV tar 8 ledende posisjoner av 8 tester. Lovlig slitasjegrense eller "slitt" betyr når den bæres på maskin (polert) til dybden av slitebaneslitasjeindikator i henhold til europeisk forskrift: ECE R30r03f.
(2) Bestselger - Kilde = Utsalg av panel GFK personbil hele sesongen (alle nivåer) - Periode: 01/2021 til 12/2021. Omfang: Storbritannia, Tyskland, Italia, Spania, Tyrkia, Hellas, Polen og Romania.
(3) Snøbremsetest - Snøbremsetester, utført av TÜV SÜD Product Service på Michelins forespørsel, mellom 50 og 0 km/t, oktober 2021 - januar 2022 (på nytt og på 2 mm polert), på dimensjon 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hk, Audi Q5 50TFSIe 300hk sammenlignet med MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nytt: 30,5m - slitt: 38,4m) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nytt: 37,5m; CONTINENTAL AllSeasonContact (nytt: 32,6m - slitt: 46,0m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nytt: 33,9 m - slitt: 45,8 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nytt: 42,5m - slitt: 62,7m). Ekstrapolering fra 30-10 km/t til 50-0 km/t er basert på gjennomsnittlige retardasjoner som følge av de målte bremselengdene oppnådd i de faktiske testene.
(4) Snøtrekktest - Snøtrekktester, utført av TÜV SÜD Product Service på Michelins forespørsel, mellom 5 til 30 km/t, oktober 2021 - januar 2022 (slitt betyr når den bæres på maskinen (polert) til dybden av slitebaneslitasjeindikatoren i henhold til europeisk forskrift: ECE R30r03f), på dimensjon 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hk, Audi Q5 50TFSIe 300hk sammenligner MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nytt: 1000ID 100% - 00% kontroll: 100% - 0% - slitt: (nytt:75,2% - slitt: 67,3%); CONTINENTAL AllSeasonContact (nytt: 93,4 % - slitt: 84,1 %); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nytt: 88,8 % - slitt: 80,9 %); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nytt: 64,3 % - slitt: 46,3 %). Beregninger basert på gjennomsnittlige akselerasjoner som følge av målte akselerasjonstider fra 5-30 km/t oppnådd i de faktiske testene.
(5) Våtbremsetester - Våtbremsingstester - Våtbremsetester, utført av TÜV SÜD Product Service på Michelins forespørsel, mellom 80 og 20 km/t, oktober 2021 - januar 2022 (på nytt og på 2 mm polert), på dimensjon 235/ 60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hk, Audi Q5 50TFSIe 300hk sammenligner MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nytt: 26,5m - slitt: 37,3m) versus BRIDGESTONE 5 EVO 300m slitt: 70m slitt; CONTINENTAL AllSeasonContact (nytt: 28,0m - slitt: 40,7m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nytt: 27,7 m - slitt: 37,6 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nytt: 30,4m - slitt: 41,3m). Gjennomsnitt av ytelsen på høy og lav μ våt overflate med to forskjellige temperaturområder hver.
(6) Tørrbremsetest - Tørrbremsingstester, utført av TÜV SÜD Product Service på Michelins forespørsel, mellom 100 og 0 km/t, oktober 2021 - januar 2022, på dimensjon 235/60 R18 107V og 107W på Audi Q5 40TDI 204hk, Audi Q5 50TFSIe 300hk sammenligner MICHELIN CrossClimate 2 SUV (34,7m) versus BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (36,0 m); CONTINENTAL AllSeasonContact (36,1m); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (36,3 m); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (36,6m).
(7) Lang levetid - Levetidstest utført av DEKRA TEST CENTER, på Michelins forespørsel, januar 2022, på dimensjon 235/60 R18 107V og 107W på HYUNDAI Santa Fé 2,2 l. CRDI sammenligner MICHELIN CrossClimate 2 SUV (estimert 34,093 km) mot BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (estimert -15,124 km); CONTINENTAL AllSeasonContact (estimert -2,401 km); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (estimert -1,440 km); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (-1,543 km). Testkjøring med lang levetid i gjennomsnittlig reell bruk (D50) med 11,568 km løp og ekstrapolert levetid på 1,6 mm.