I motsetning til de andre Word Endurance Championship-rundene, hvor lagene er begrenset til to typer dekkmønster, tillater regelverket for Le Mans 24 Hours bruk av alle de tre type dekkmønster-blandinger.
Hypercar-teamene kan velge mellom tre type dekkmønstre (myk, medium, hard).
- Myk: temperaturer under 15°C, eller racing om natten.
- Middels: temperaturer over 15°C.
- Hard: temperaturer over 30°C.
- Et allsidig WET-alternativ er også tilgjengelig på forhold som spenner fra fuktig til veldig vått.
Hyperbiler er hovedklassen for sportens kraftigste prototyper (rundt 1000 hk). Kategorien inkluderer LMH (Le Mans Hypercar)-biler drevet av Toyota, Peugeot, Ferrari, Glickenhaus og Vanwall), pluss LMDh (Le Mans Daytona hybrid)-prototypene fra Porsche og Cadillac.
LMGTE AM-bilene kan velge mellom tre forskjellige typer glatte og to våtværsdekk.
- Myk: temperaturer under 20°C, eller racing om natten (som et eksempel).
- Middels: temperaturer mellom 15°C og 35°C.
- Hard: temperaturer over 30°C.
- Regndekk: Michelin's Drying Wets (for tørre forhold) og Full Wets (tyngre regn) har identiske slitebanemønstre.
For hundreårsjubileet Le Mans 24 Hours vil Michelins dekk ha en farget markering på sideveggene for å lette identifiseringen av hvilken bil som kjører hvilken type dekk til enhver tid.
Michelin er nominert av FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) og ACO som eneste dekkleverandør til Hypercar-prototypene. LMGTE Am-regelverket tillater åpen konkurranse mellom dekkmerker, men alle konkurrentene har valgt å kjøre på Michelin-dekk siden 2018.
Ytterligere informasjon om Le Mans 24 Hours og Michelins dekk for løpet er tilgjengelig i vår 2023 Race Guide.