
DEKK DESIGNET FOR YTELSE PÅ HØYT NIVÅ
HELE DERES LEVETID
DEKK DESIGNET FOR YTELSE PÅ HØYT NIVÅ
HELE DERES LEVETID
Bilister stiller ofte seg selv to spørsmål om dekk: "Er mine dekk sikre?" og "Når burde jeg bytte dekk for å være sikker på at de er sikre?".
"Performance Made to Last" illustrerer perfekt Michelins forpliktelse til å sikre deg en lang og sikker kjøreopplevelse fra første til siste kilometer, noe som betyr inntil den minste lovlige møndsterdybden (1) (2). Det betyr at du skifter dekk sjeldnere og dermed sparer penger og reduserer din forurensning. Det er vinn-vinn: en seier for deg og en seier for planeten.
"Performance Made to Last"" symboliserer Michelins innovative ånd: den er resultatet av tusenvis av timer med forskning og strenge tester.
Ekspertene våre har gjennomført utallige prøvekjøringer under de mest ekstreme forhold for å sikre at produktenes ytelse holder seg høy over tid for en trygg og mer fornøyelig tur i det lange løp.
Med andre ord, ytelse som bremsing, trekkraft, grep og håndtering (5) er skapt for å vare til den lovlige slitasjegrensen (1).
For å se denne videoen, må du godta noen informasjonskapsler fra YouTube-plattformen. Bare klikk på knappen nedenfor for å åpne informasjonskapselmodulen.
og unngår tidlig utskiftning,
Dekkene begynner å bli slitte så snart de er montert og ytelsen endres over tid.
Med "Performance made to last", som er en integrert del av Michelin-dekkenes genetiske sammensetning, kan du opprettholde en kort bremselengde selv ved lovlig slitasjegrense. (4)
(4) Eksterne tester utført i juni 2021 av TUV SUD Product Service, på Michelins forespørsel, med bremsing fra 80 og 20 km/h på MICHELIN Primacy 4+ i dimensjonen 205/55 R16 91V og konkurrenters dekk montert på en VW Golf 8. Se den fullstendige omtalen i bunnteksten.
Totalt sett er det 27 teknologier som ligger bak "Performance made to last".
Her er et innblikk i noen av tekonologiene bak "Performance Made to Last":
Oppdag mer om våre dekk med "Performance made to last".
Personbildekk
suv-/4x4-däck
Større og mer varig sikkerhet(1)
Personbildekk
suv-/4x4-däck
Elektrisk-eller hybridbil
MICHELIN e.PRIMACY: for kjøretøy med elektrisk, hybrid eller lavt drivstofforbruk.
Personbildekk
MICHELIN CrossClimate 2, en mester på det Europeiske All-season-markedet(1)*
suv-/4x4-däck
Mesteren på det europeiske All-season-markedet for SUV-er[1].
suv-/4x4-däck
Veikontroll for SUV'er laget for å vare.
Personbildekk
suv-/4x4-däck
Elektrisk-eller hybridbil
Elektrifisert veikontroll som varer[2].
Personbildekk
Opprømthet på veien, laget for å vare
Personbildekk
Sikkerhet laget for å vare under krevende vinterforhold
Hos Michelin jobber vi for en mer bærekraftig mobilitet for våre kunder og miljøet. Det er derfor Michelin påtar seg utfordringen med 100% bærekraftige dekk i 2050.
Vi handler i alle faser av dekkenes liv, fra design og produksjon til distribusjon, bruk og gjenbruk.
Ved å unngå tidlig utskiftlese med "Performance Made to Last", ved å redusere det energiforbruket og de CO2-utslipp og råmaterialer som inngår i fremstillingen av nye dekk, reduserer vi dekkets miljøavtrykk.
Juridiske omtaler
(1) Lovlig grense: 1,6mm, med forbehold om regelmessig slitasje på dekkene og samsvar med anbefalingene fra dekk- og bilprodusentene. Hvis du er i tvil, kontakt en spesialist. Europeisk direktiv 89/459/CEE.
(2) Følgende dekkserier er designet for å tilby høy levetid og ytelse som varer: MICHELIN CrossClimate², MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV, MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 og MICHELIN Pilot Alpin 5.
(3) "Siste kilometer" betyr ned til minste lovlige mønsterdybde (1.6 mm i Europa). Vennligst sjekk hva som er minste lovlige mønsterdybde i ditt land.
(4) Bremseevne på vått føre i slitt tilstand - Ekstern test utført av TÜV SÜD Product Service, på forespørsel fra Michelin, oppbremsing fra 80 til 20 km/t, i juni 2021, med dimensjonen 205/55 R16 91V på VW Golf 8 (slitt betyr slitt ned på maskin til den sliteindikatoren i henhold til europeisk forskrift: ECE R30r03f) som sammenligner MICHELIN Primacy 4+ (31,5m) versus BRIDGESTONE TuranzaT005 (36,4m); CONTINENTAL Premium Contact 6 ( 35,3m); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 ( 35,5m)
Resultatene kan variere avhengig av vei- og værforhold.
(5) Bremsing på våt vei for sommerdekk, bremseevne og trekkraft på snø og våt vei for helårs- og vinterdekk og veihåndtering eller veigrep på spor for sportsdekk.
(6) Data fra Ernst & Young-rapporten med tittelen “Planned obsolescence is not inevitable” (mai 2017).
(7) I henhold til interne beregninger gjort ved Ladoux (Technology Center, Clermont-Ferrand, Frankrike): tekniske rapport som ble offentliggjort den 27. september 2016 om råvarer, drivstofforbruk og CO2-utslipp knyttet til tidlig utskifting av personbildekk.