(1) Anbefalt av 91 % av MICHELIN Road 5-brukere. Verifiserte anmeldelser, desember 2020 – juni 2021»
(2) Interne sammenligninger av MICHELIN Road 6-dekk og MICHELIN Road 5-dekkserier utført på Fontange-banen: 07-08/07/2020, dimensjoner på dekkene: 120/70 ZR 17 og 180/55 ZR 17, på en Suzuki 1250S Bandit og en Triumph Street Triple S 765 ; den 15/03/2021 og 21/05/2021, dimensjoner på dekkene: 120/70 ZR 17 og 180/55 ZR 17, på en Suzuki 1250S Bandit.
(3) I henhold til en uavhengig test på åpen vei laget av DEKRA Narbonne: 20/07/2020 til 07/08/2020, dimensjoner på dekkene: 120/70 ZR 17 og 180/55 ZR 17 MICHELIN ROAD 6 dekk, på en BMW K1300R. 28/09/2020 til 12/11/2020, dimensjoner på dekkene: 120/70 ZR 17 og 160/60 ZR 17 MICHELIN ROAD 6 dekk, Moto: Suzuki Gladius 650.
I følge MOTORRAD Magazine 07/2023. MICHELIN Road 6 tildeles av dagliglivets/turkjøpstips ved testen inkludert BRIDGESTONE S 22, CONTINENTAL ContiMotion Z/M, CST CM-615/616, DUNLOP GPR-300, METZELER M9 RR og MICHELIN Road 6. Denne testen ble utført med dimensjonene: 110/70 R 17 (foran) og 150/60 R 17 (bak) på en KTM 390 Duke. Testen er utført på Bridgestone våttestbane i Nettuno. MICHELIN Road 6 kom på førsteplass på tørt underlag i manøvrerbarhet, i stabilitet og grep i svinger og respons. På vått underlag kom den først i manøvrerbarhet, grep i svinger og akselerasjon og respons.
I følge MOTORRAD Magazine 06/2023. MICHELIN Road 6 er belønnet med en meget god omtale ved dobbelttesten inkludert DUNLOP Roadsmart IV, og MICHELIN Road 6. Denne testen ble utført med dimensjonene: 120/70 R 19 (foran) og 170/60 R 17 (bak) på en BMW R 1250 GS. Testen er utført på Bridgestone våttestbane i Nettuno og på franske og spanske landeveier. MICHELIN Road 6 kom først på manøvrerbarhet på tørt underlag. På vått underlag har den det beste grepet i svinger og respons.