(1)-(7): Testene er utført mellom oktober 2019 og januar 2020 av TEST WORLD nord i Finland, på oppdrag for Michelin. Testen er utført i dimensjonene 235/55R19 105H XL på en VW Golf Tiguan. Testene på is viser gjennomsnittet av fire repetisjoner ved fire ulike temperaturer (-10°C, -9°C, -3°C og -2°C), og testene på snø viser gjennomsnittet av to repitisjoner ved to ulike temperaturer (-11°C og -4°C).
(1) Bremsing på is med ABS (20 til 5 km/t) og akselerasjon på is (8 til 18 km/t) med nye dekk og med dekk som er slitt ned (slipt med maskin og kjørt 800 mil) til 4 mm mønsterdybde. Sammenlignet med forgjengeren MICHELIN Latitude X-Ice 2.
(2) Bremsing på is med ABS (20 til 5 km/t) med nye dekk og med dekk som er slitt ned (slipt med maskin og kjørt 800 mil) til 4 mm mønsterdybde. Sammenlignet med CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkappeliitta R3 SUV og BRIDGESTONE Blizzak DM-V2. 4 mm mønsterdybde tilsvarer kjøring gjennom tre vintere, og er basert på antakelsen om at en gjennomsnittlig bilist kjører 1 200 mil hver vinter, og basert på en mulig kjørelengde med MICHELIN X-Ice Snow SUVs levetid på 4 600 mil (ned til 3 mm nedre lovlige mønsterdybde).
(3) Bremsing på snø med ABS (30 til 10 km/t) og akselerasjon på snø (5 til 30 km/t) med nye dekk og med dekk som er slitt ned (slipt med maskin og kjørt 800 mil) til 4 mm mønsterdybde. Sammenlignet med forgjengeren MICHELIN Latitude X-Ice 2.
(4) Akselerasjon på snø (5 til 30 km/t) med dekk som er slitt ned (slipt med maskin og kjørt 800 mil) til 4 mm mønsterdybde. Sammenlignet med CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkappeliitta R3 SUV og BRIDGESTONE Blizzak DM-V2.
(5) Håndtering på snø med dekk som er slitt ned (slipt med maskin og kjørt 800 mil) til 4 mm mønsterdybde. Sammenlignet med forgjengeren MICHELIN Latitude X-Ice 2.
(6) Basert på tester av akselerasjon ved langsgående vannplaning (vanndybde 9mm) med nytt dekk. Sammenlignet med forgjengeren MICHELIN Latitude X-Ice 2.
(7) Tester av gjennomsnittlig slitasje under reelle forhold (D50), med estimert levetid ned til 3 mm mønsterdybde. Sammenlignet med BRIDGESTONE Blizzak DM-V2, CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkappeliitta R3 SUV og GOODYEAR UltraGrip Ice WRT. Den endelige valideringen av resultatet vil bli bekreftet i mai 2020.