(1) – isbremsing og grep, snøbremsing og grep, ytelse laget for å vare – Tester utført av TEST WORLDs produkttjeneste, på forespørsel fra Michelin, mellom desember 2017 og januar 2018, på dimensjon 205/55 R16 91V på VW Golf 7 og sammenligner MICHELIN X-Ice North 4 versus BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkapeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero-konkurrenter: basert på isbremsetest (mellom 30 og 5 km/t), etter 10 000 km utført i reel bruk i Nord-Finland. Ishåndteringstest, utført på en 1000 m isbane. Basert på snøbremsetest (mellom 35 og 5 km/t) og snøakselerasjonstest (mellom 5 og 35 km/t). Basert på publikasjoner fra Tekniikan Maailma, september 2019 (Finland) og Zarulem 2019 (Russland).
(2) – støyreduksjon – subjektiv støy/komforttest og objektiv støyprøve på svarte asfaltveier, utført av TÜV i Tyskland, på Michelins forespørsel, i januar 2018, på dimensjon 205/55 R16 91V på VW Golf VII 1.5 TSI, sammenlignende MICHELIN X-Ice North 4 versus BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, NOKIAN Hakkapeliitta 9, PIRELLI Ice Zero-konkurrenter. Gjennomsnitt på tre hastighetsforhold (50 – 80 – 110 km/t).
(3) – redusert drivstofforbruk – Rullemotstand redusert med 19 prosent. Basert på interne studier gjort i Ladoux teknologisenter (Clermont-Ferrand) av Michelin mellom august 2016 og november 2017, 205/55R16.