⁽¹⁾ Test utført i mai 2017 av DEKRA Test Center på oppdrag fra Michelin på en Porsche 911 GT3 (997) i dimensjonene 235/35-19 og 305/30-19. Forskjeller i gjennomsnittlig rundetid på Charad-banen i Frankrike. Sammenligning av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
⁽²⁾ Test utført i mai 2017 av DEKRA Test Center på oppdrag fra Michelin på en Porsche Carrera S i dimensjonene 235/35-19 og 305/30-19. Forskjeller i antall runder uten skader på dekkene på Charad-banen i Frankrike. Sammenligning av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
⁽³⁾ Test utført i mai 2017 av DEKRA Test Center på oppdrag fra Michelin på en Porsche Carrera S i dimensjonene 235/35-19 og 305/30-19. Konsekvens basert på utviklingen av rundetid med antall runder på Charad-banen i Frankrike. Sammenligning av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
⁽⁴⁾ Forbrukernes vurdering (301 stk.) om MICHELIN Pilot Sport Cup 2, publisert 19/09/2018 på Michelins europeiske nettsteder.
Spesielle bruksanvisninger gjelder for MICHELIN Pilot Cup 2 R. Disse finner du her.
ANBEFALINGER FOR BRUK
MICHELIN Pilot Sport CUP 2 er et banedekk (semi slick dekk), som oppfyller lovpålagte krav til bruk på offentlig vei.
Dette dekket er spesielt optimalisert for bruk på tørr bane. På våt bane eller vei, hvor det finnes risiko for vannplaning, må du tilpasse din kjørestil ved å redusere farten og beholde bilens systemer for sikkerhet og førerassistanse koblet inn
På grunn av veiegenskapene på bane og vei anbefales det på det sterkeste at et sett på 4 MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dekk monteres
VEIBRUK
• Følg dekktrykkanbefalingene fra bilprodusenten
BANEBRUK
OBS
• For bruk på racerbane må du alltid starte med anbefalt dekktrykk for VEIBRUK, og deretter varme opp MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 dekkene til en temperatur med stabilt moderate runder.
• Etter noen runder med stabil kjøring kan du justere for å oppnå best mulig dekktrykk.
VARME DEKK
• Det beste driftstrykket for MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ligger mellom 2,3 bar (33 psi) og 2,7 bar (39 psi), i samsvar med bilmodell og racerbane som brukes.
• Noen bilmodeller har derimot behov for et høyere dekktrykk enn 2,7 bar (39 psi).
KALDE DEKK
• Du må aldri bruke et dekktrykk lavere enn 1,9 bar (28 psi).
• For å optimalisere levetiden på MICHELIN PILOT SPORT CUP 2, anbefaler MICHELIN å bruke et minimum dekktrykk mellom 2,0 (29 psi) og 2,4 bar (35 psi).
OBS
• Kontroller mønsterdybden regelmessig (minst 1,6 mm) og påse at det ikke har oppstått skader.
• Kontroller de eksterne sideveggene regelmessig: Hvis du merker slitasje på sideveggene (merkingen på sideveggene er slitt av) betyr dette at dekktrykk/driftstemperatur er FOR LAVT ➔ sett dekktrykket til minst +0,2 bar (+ 3 psi) for å forbedre veigrepet og optimalisere levetiden på dekkene.
• Det beste veigrepet oppnås alltid med dekkmønsterets veigrep, ikke med sideveggene.
Etter en dag på racerbanen
• Kontroller alltid slitasjen på dine MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 dekk og gjenværende mønsterdybde (minst 1,6 mm), og påse at det ikke har oppstått skader.
• Før du forlater racerbanen for å kjøre på veien igjen: når dekkene er avkjølt må du bilprodusentens anbefalinger for dekktrykk følges ➔ Veibruk = dekktrykk på vei.
• Husk å skru på alle elektroniske sikkerhets- og førerassistansesystemer på bilen, samt nullstille dekktrykkovervåkingssystemet.
ADVARSEL!
• Dersom de ikke skal brukes på en lengre periode, demonter MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dekkene (på felg) og reduser dekktrykket til halvparten av normalt trykk for lagring.
• Lagre dekk på et rent og tørt sted, beskyttet mot direkte sollys og i temperaturer over 0°C i henhold til Michelins informasjon i teknisk dokumentasjon på deres nettsted.
• Ikke bruk, lagre eller håndter MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dekk i temperaturer lavere enn -10°C.
• Under slike forhold kan komponentene i et dekk forringes med redusert ytelse som resultat. Lave temperaturer kan forårsake sprekker i dekkblandingen og derved også gi redusert ytelse ved bruk .
• Bruk aldri et dekk med sprekker, brudd eller skader I sideveggen eller slitebanen. Er du i tvil, vennligst kontakt din lokale Michelin tekniske avdeling.
• Ved intensiv bruk på bane over lengre perioder, vennligst vær klar over at skader kan oppstå på dekk og dekkstamme som følge av gjentatt kjøring over banens kantsteiner (kerbs) .
• I tilfelle gjentatt kjøring over banens kantsteiner (kerbs) (eller hard kjøring utenfor banen) bør dekkets indre tilstand og oppbygging kontrolleres ved å demontere det fra felgen og få det profesjonelt kontrollert for skader både utenpå og inne i dekket.
• Det er tilrådelig å kontrollere dekkene visuelt etter hver omgang, før man kjører ut på banen igjen