(1) - rundetid - Eksterne tester utført av DEKRA TEST CENTER, på forespørsel fra Michelin, på Porsche 911 GT3
(2) , i mai 2017 på dimensjoner 235/35-19 og 305/30-19. Mellomrom når det gjelder gjennomsnittlig rundetid på kretsen til Charade (FR) som sammenligner MICHELIN Pilot Sport Cup 2 med PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
(3) - runder utholdenhet - Eksterne tester utført av DEKRA TEST CENTER, på forespørsel fra Michelin, på Porsche Carrera S, i mai 2017 på dimensjoner 235/35-19 og 305/30-19. Mellomrom i form av runder løp uten dekkskader på kretsen til Charade (FR) og sammenlignet MICHELIN Pilot Sport Cup 2 med PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
(4) - rundetidskonsistens - Eksterne tester utført av DEKRA TEST CENTER, på forespørsel fra Michelin, på Porsche Carrera S, i mai 2017 på dimensjoner 235/35-19 og 305/30-19. Regularitet evaluert gjennom utviklingen av rundetid med antall runder på Charade (FR) som sammenligner MICHELIN Pilot Sport Cup 2 med PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
ANBEFALINGER
- MICHELIN Pilot Sport Cup 2 og MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect* er halvglatte banedekk optimalisert for tørr banebruk. Den ultimate versjonen, MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R, er optimalisert for ekstrem tørr ytelse på racerbaner.
- På våte baner eller veier kan halvglatte dekk, spesielt i slitt tilstand, være sterkt påvirket av vannplaning-fenomener. Kjør forsiktig, og med redusert hastighet på våte veier. Sørg også for at kjøretøyets assistansesystemer er aktivert. Disse dekkene oppfyller imidlertid de lovlige kravene for bruk på offentlig vei og åpne veier i landene der de distribueres.
- Av hensyn til banekjøring og veiytelse anbefales det sterkt å montere et sett med fire glatte dekk.
- Supplerende informasjon for bruk av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R-dekk: Som et spesialdekk for ekstreme tørre forhold, krever MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R en oppvarmingsfase, sammenlignbar med racingdekk, for å sikre at det når optimale prestasjoner.
ADVARSEL
- Hvis dekkene ikke brukes over lengre tid, fjern dem (montert på felgene) og reduser lufttrykket til halvparten av normalt for lagring.
- Lagre dekkene på et rent, tørt sted, borte fra direkte sollys og kilder til ozon (elektriske apparater og materialer/kjemikalier), og over 0°C (32°F) i samsvar med informasjonen gitt av Michelin i teknisk dokumentasjon eller på nettsider.
- Ikke bruk, lagre, håndter eller send dekkene ved omgivelsestemperaturer under -10°C (14°F).
- Under slike forhold kan dekkets komponenter forringes, noe som kan føre til redusert ytelse, og ved lave temperaturer kan det oppstå sprekker eller skader på dekkets gummiblanding, og dermed redusere potensialet under bruk.
- Bruk aldri et dekk med sprekker, brudd eller skade på sideveggen eller mønsteret. Ved tvil, kontakt din lokale Michelin sin tekniske avdeling.
- Når dekkene brukes over lengre perioder på en intensiv måte på baner, vær oppmerksom på at det kan oppstå skader på dekket og dets karkasse fra regelmessig kjøring over kantsteinene ved banens kanter.
- Det anbefales at man sjekker dekkene visuelt etter hver kjøring før man går tilbake på banen.
- Ved langvarig kjøring over kantsteinene (eller kraftig avkjøring på banen) er det tilrådelig å verifisere dekkets interne tilstand og konstruksjon ved å demontere det fra felgen og få det profesjonelt inspisert for eventuelle skader, både på innsiden og utsiden av dekket.
GEOMETRISKE INNSTILLINGER (EKS. CAMBER/TOE)
- På banen kan geometriske innstillinger (primært camber) endres for å forbedre kurvehastigheter og grep ved å maksimere dekkets kontaktflate, samt forhindre overdreven slitasje/tretthet på den ytre skulderen.
- Camber: For optimale resultater på en bane bør de negative camber-innstillingene ligge mellom - 1.5° og - 3°, avhengig av banen og kjøretøyets type. Overskrid aldri - 4° av negativ camber.
- Camberverdier for veibruk må være basert på anbefalte «vei» innstillinger for å sikre riktig håndtering og oppførsel både for kjøretøyet og dekkene.
*Connect-funksjon - MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect-dekk er allerede klare for dekkmonterte sensorløsninger som er i samsvar med VDA, takket være forhåndsinstallert Rubber Tire Mount-teknologi. Michelin ønsker å informere potensielle kjøpere av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect-dekk om behovet for å sjekke tilgjengeligheten av dekkmonterte sensorløsninger på markedet, samt deres kompatibilitet med VDA-standarden. For informasjon har MICHELIN Track Connect-kitet, som inkluderte VDA-kompatible dekkmonterte sensorer, blitt avviklet siden 31. mars 2023. Hvis du har spørsmål, vennligst kontakt din distributør.