VEIBRUK
• Følg lufttrykket som anbefales av bilprodusenten
BANEBRUK
HVORDAN HÅNDTERER DU TRYKKET I DEKKENE UNDER LØPET?
• På starten av banedagen, eller etter en lang pause: Begynn alltid med oppblåsingstrykk som anbefales for veibruk av bilprodusenten
• Klargjør dekket ditt: Få dekkene gradvis opp til temperatur:
- 2 runder med rytme
- 3 runder raskere
• Juster trykket på varmt dekk:
- Solfylt vær: Kom tilbake til inflasjonstrykket anbefalt av bilprodusenten
- Regnvær: ingen trykkendring (kan være høyere enn bilprodusentens anbefaling)
• Etter noen runder: Små justeringer mulig avhengig av slitasjeprofil og bilbalanse
FØR DU FORLATER SPORET FOR Å KJØRE PÅ VEIEN IGJEN
• Sjekk alltid slitasjeaspektet på dekkene og gjenværende mønsterdybder, minst 1,6 mm, og sørg for at det ikke er skader
• Når dekkene er avkjølt, tilbakestill til bilprodusentens trykkanbefalinger
• Ikke glem å slå på elektroniske sikkerhets- og assistansesystemer på bilen din, samt tilbakestille overvåkingssystemet for dekktrykk.
• Hvis spesialinnstilling er gjort for banedagen (for eksempel endring av camberverdi), er det svært viktig å sette dem tilbake med veiinnstillingen
ADVARSEL!
• Hvis de ikke brukes over en lengre periode, fjern MICHELIN PILOT SPORT CUP2 connect-dekkene (montert på hjulene) og reduser trykket til halvparten av normalverdien for å lagre
• Oppbevar dekkene på et rent og tørt sted, ikke i direkte sollys og ozonkilder (elektriske enheter og materialer/kjemikalier), og over 0°C (32°F) i samsvar med informasjonen gitt av Michelin i teknisk dokumentasjon eller nettsteder
• Ikke bruk, oppbevar, håndter eller send MICHELIN PILOT SPORT CUP2 Connect-dekk ved omgivelsestemperaturer under -10°C (14°F)
• Under disse forholdene kan dekkomponentene degraderes, noe som resulterer i redusert ytelse, og ved lave temperaturer kan det føre til sprekker eller skader på dekksammensetningen og dermed redusere potensialet ved bruk
• Bruk aldri et dekk med sprekker, brudd eller skader på sideveggen eller slitebanen. Ta kontakt med din lokale Michelin tekniske avdeling i tilfeller hvor du er i tvil
• Ved bruk over lengre perioder på en intensiv måte på kretsløp, vær oppmerksom på at det kan oppstå skader på dekket og dets kadaver ved regelmessig å kjøre over fortauskantene i kantene av kretsen
• Det anbefales å sjekke dekkene visuelt etter hver kjøring, før du vender tilbake til banen
• Ved langvarig kjøring over fortauskantene (eller off-road) anbefales det å verifisere den indre tilstanden til dekket og dets konstruksjon ved å demontere det fra hjulet og få det profesjonelt inspisert for eventuelle skader, både på interiør og eksteriør av dekket
Geometriske innstillinger, f.eks. Camber/Toe
• På banen kan geometriinnstillingene (primært camber) endres for å forbedre kurvehastigheter og grep gjennom å maksimere dekkenes fotavtrykk og også for å forhindre overdreven slitasje på den ytre skulderen.
• Camber: For optimale resultater på en krets, bør de negative camberinnstillingene være mellom -1,5° og -3° avhengig av kretsoppsettet og typen kjøretøy. ALDRI overskrid -4° av negativ camber
• Camber-verdier for veibruk må være basert på de anbefalte «vei»-innstillingene for å sikre riktig håndtering og oppførsel for både kjøretøyet og dekkene
ANBEFALINGER FOR BRUK
• MICHELIN PILOT SPORT CUP2 connect er et banedekk (semi slick dekk) optimert for bruk på TØRR bane.
På våte baner eller veier kan halvglatte dekk, og spesielt i slitt tilstand, bli sterkt påvirket av vannplaning. Kjør forsiktig og med redusert hastighet på våt vei. Sørg også for at systemene for kjøretøyassistanse er på. Disse dekkene oppfyller imidlertid lovkravene for bruk på offentlige motorveier og åpne veier i landene der de distribueres.
• Av grunner for bane- og veihåndtering anbefales det på det sterkeste å montere et sett med fire dekk