VEIBRUK
• Følg oppblåsingstrykket som anbefales av bilprodusenten
BANEBRUK
HVORDAN HÅNDTERER DU TRYKKET I DEKKENE UNDER LØPET
• Start på banedagen eller etter en lang pause: Begynn alltid med oppblåsingstrykk som anbefales for veibruk av bilprodusenten
• Forbered dekket ditt: Få dekkene gradvis opp til temperatur:
- 2 runder med rytme
- 3 raske runder
• Juster trykket på varmt dekk:
- Solfylt vær: Kom tilbake til inflasjonstrykket anbefalt av bilprodusenten
- Regnvær: ingen endring av trykket (kan være høyere enn bilprodusentens anbefaling)
• Etter noen runder: Små justeringer mulig avhengig av slitasjeprofil og bilbalanse
FØR DU FORLATER BANEN FOR Å KJØRE PÅ VEIEN IGJEN
• Sjekk alltid slitasjeaspektet til dekkene og gjenværende mønsterdybder, minst 1,6 mm, og sørg for at det ikke er noen skader
• Når dekkene er avkjølt, tilbakestill til bilprodusentens trykkanbefalinger
• Ikke glem å slå på elektroniske sikkerhets- og assistansesystemer på bilen din, samt tilbakestille dekktrykkovervåkingssystemet
• Hvis spesiell tuning er utført for banedagen (for eksempel endring av camberverdi), er det svært viktig å sette dem tilbake med veiinnstillingen
FORSIKTIG!C105
• Hvis de ikke brukes over en lengre periode, fjern MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect-dekkene (montert på hjulene) og reduser trykket til halvparten av normalverdien for å lagre
• Oppbevar dekkene på et rent og tørt område, vekk fra direkte sollys og ozonkilder (elektriske enheter og materialer/kjemikalier) og over 0°C (32°F) i samsvar med informasjonen gitt av Michelin i teknisk dokumentasjon eller nettsteder
• Ikke bruk, oppbevar, håndter eller send MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 Connect-dekk ved omgivelsestemperaturer under -10°C (14°F)
• Under disse forholdene kan dekkkomponentene degraderes, noe som resulterer i redusert ytelse, og ved lave temperaturer kan det føre til sprekker eller skader på dekksammensetningen og dermed redusere potensialet ved bruk
• Bruk aldri et dekk med sprekker, brudd eller skader på sideveggen eller slitebanen. Dersom du er i tvil, ta kontakt med din lokale Michelin tekniske avdeling.
• Ved bruk over lengre perioder på en intensiv måte, vær oppmerksom på at det kan oppstå skader på dekket og karkassen ved regelmessig å kjøre over kantsteinene i kantene av kretsen
• Det anbefales å sjekke dekkene etter hver kjøring, før du går tilbake til banen
• Ved langvarig kjøring over fortauskantene (eller at man kjører utenfor banen) anbefales det å verifisere den indre tilstanden til dekket og dets konstruksjon ved å demontere det fra hjulet og få det profesjonelt sjekket for eventuelle skader, både på interiør og eksteriør av dekket
Geometriske innstillinger, f.eks. Camber/Toe
• På banen kan geometriinnstillingene (primært camber) endres for å forbedre kurvehastigheter og grep gjennom å maksimere dekkenes fotavtrykk og også for å forhindre overdreven slitasje/tretthet på den ytre skulderen.
• Camber: For optimale resultater på en krets, bør de negative camberinnstillingene være mellom -1,5° og -3° avhengig av kretsoppsettet og type kjøretøy. ALDRI overskrid -4° av negativ camber
• Camber-verdier for veibruk må være basert på de anbefalte «vei»-innstillingene for å sikre riktig håndtering og oppførsel for både kjøretøyet og dekkene
ANBEFALINGER FOR BRUK
• MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect er et banedekk (semi glatt dekk) optimert for bruk på TØRR bane.
På våte baner eller veier kan halvglatte dekk, og spesielt i slitt tilstand, bli sterkt påvirket av vannplaning. Kjør forsiktig og med redusert hastighet på våt vei. Sørg også for at kjøretøyassistentsystemene er slått på.
Disse dekkene oppfyller imidlertid lovkravene for bruk på offentlige motorveier og åpne veier i landene der de distribueres.
• Av hensyn til bane- og veihåndtering anbefales det på det sterkeste å montere et sett med fire dekk
• Kompatibel med Michelin Track Connect. [+ lenke på siden https://www.michelin.co.uk/auto/home-auto/michelin-track-connect]