Mønsteret på dekket MICHELIN Pilot Alpin 4 kan variere fra det som vises på motsatt side. Avhengig av størrelsen kan mønsteret være asymmetrisk eller retningsbestemt.
Hvorfor bruker dere asymmetriske og retningsbestemte mønstre?
Faktisk finnes det nye MICHELIN Pilot Alpin 4-dekket med to ulike mønstre. Michelin jobbet samtidig med disse to løsningene: den første ble produsert i samarbeid med Porsche, den andre gjennom en mer generisk utvikling. Begge løsningene har gitt utmerkede resultater. Hvert av mønstrene respekterer filosofien "Ridge'n'Flex" og bruker de samme elementene i litt ulike kombinasjoner.
Tradisjonelt oppfattes asymmetriske mønstre som å tilby bedre håndtering. Hva med kjøreegenskapene til MICHELIN Pilot Alpin 4 som har retningsbestemt mønster?
Ja, å bruke et asymmetrisk mønster er én løsning for å forbedre håndteringen, men det er ikke den eneste. Som du vet, er et dekk et produkt med mange elementer. Ved å kombinere dem på ulike måter, kan du oppnå utmerket oppførsel, enten mønsteret er asymmetrisk eller retningsbestemt. Et eksempel er det nye MICHELIN Pilot Alpin 4-dekket med retningsbestemt mønster som ble godkjent av Porsche for deres 911- og Boxster-modeller.
Betyr dette at Michelin Pilot Alpin 4-dekket med retningsbestemt mønster er reservert for Porsche-kjøretøy?
Nei, ikke kun det.
Du kan kanskje tro det, fordi vi begynte med størrelser for Porsche-kjøretøy, men vi kan lage dekk med retningsbestemt mønster for andre kjøretøy, for å kunne imøtekomme produsentenes krav bedre.
I dag er disse størrelsene tilgjengelige i to versjoner: V og W (med eller uten spesifikk merking for Porsche).
Dimensjoner med retningsbestemt mønster: