(1) Rullemotstand - Rullemotstand "B" på europeiske merker vs "C" for MICHELIN Agilis +.
(2) CO2 - Basert på intern studie "Analyse Cycle de Vie" ACV, utført i september 2019 av Michelin Technologies Center som sammenligner MICHELIN Agilis 3 vs MICHELIN Agilis+, på 235/65 R16 115/113R. AGILIS 3 reduserer 1,3 kg CO2/dekk for 1000 km vs AGILIS + basert på tilfellet med en varebil utstyrt med 4 dekk AGILIS 3 og kjører 20 000 km per år, vil besparelsen tilsvare 104 kg CO2. Med tanke på at et tre kan lagre opptil 35 kg CO2/år i gjennomsnitt (avhengig av type og alder på treet - kilde: CSR og bærekraftig utviklingsplattform), er å spare 104 kg/år nesten det samme som å plante 3 trær.
(3) Dekkvekt - Enhetsvekten til MICHELIN Agilis 3 er redusert med opptil 1,6 kg per dekk sammenlignet med MICHELIN Agilis +.
(4) Våtbremsing - Våtbremsing test, utført av TÜV SÜV Product Service på Michelins forespørsel, mellom 80 og 20 km/t, august 2019, på dimensjon 235/65 R16 115/113 R på lett lastebil MB Sprinter 316CDI, sammenlignet NY og SLITT
(5) dekk MICHELIN Agilis 3 (31,9m & 38,1m) versus BRIDGESTONE DURAVIS R660 (36,7m & 49,4m); CONTINENTAL CONTIVANCONTACT 100(32,5m & 47,5m); GOODYEAR EFFICIENTGRIP CARGO (31,3m & 40,7m); PIRELLI CARRIER (30,6m & 37,3m); HANKOOK VANTRA LT RA18 (34m & 44,4m) konkurrenter.
(6) Nytt og slitt - Nytt og slitt (slitt betyr slitt på maskin (polert) til dybden av slitebaneslitasjeindikator i henhold til europeisk forskrift for slitasjeindikator ECE R30r03f), på 235/65 R16 115/113 R MICHELIN Agilis 3, er over R117 europeisk reguleringsgrense for våtgrep.
(7) Lang levetid - Basert på intern slitasjestudie, utført i oktober 2018, sammenlignet MICHELIN Agilis 3(50 585kms) vs MICHELIN Agilis + (42 595kms), på størrelse 235/65 R 16C 115/113R, på Renault Master 1 3,5T. Testkjøring med lang levetid i gjennomsnittlig reell bruk (D50) med 16 231 km løp, og ekstrapolert med estimert levetid på 1,6 mm.
(8) Teknologi - Dekk har unike kantskjermer for beskyttelse mot sideveggskader og en slitebestandig gummiblanding avledet fra utprøvd lastebildekkteknologi.