Michelin har utviklet Quality Dealer-programmet for å sikre høy kvalitet på service og tjenester. Utmerkelsen «Michelin Quality Dealer» gis til dekkspesialister som oppfyller de strenge kravene som stilles til kompetanse, kundebehandling og arbeidsmiljø.
Formålet med Michelins kvalitetsprogram er å forbedre kundens helhetsopplevelse av verkstedbesøket og personalets arbeidsmiljø. Det innebærer at kunden skal møtes av profesjonelt og kompetent personale med riktig utstyr til å utføre dekkrelaterte tjenester. Det skal også være tydelige priser på produkter og tjenester – som også innebærer at kunden tydelig skal vite hva som inngår i prisen.
For personalet på disse verkstedene innebærer kvalitetsstempelet at arbeidsmåter og prosesser for intern personalhåndtering formaliseres, og at arbeidet deres overfor kunden følger tydelige retningslinjer for å garantere kvalitet og sikkerhet. Personalet skal også fortløpende ta kurs i dekkteknologi, kundebehandling og andre passende temaer for at de skal opprettholde det høye profesjonelle nivået.
Michelins og Quality Dealers kvalitetsarbeid bidrar til en stabil, høy kvalitet der Michelin har fastsatt kriteriene for Quality Dealer. Takket være Quality Dealer-programmet bidrar verkstedene og Michelin til å høyne hele bransjens status og sørge for at kvaliteten på produktene våre når ut til kundene. Et feilaktig montert eller balansert dekk gir ikke kjøretøyet riktig yteevne og korrekt sikkerhet.