(1) - sterkt grep - Basert på tester på is og snø (bremsing, akselerasjon og håndtering) gjennomført av TestWorld på oppdrag fra Michelin mellom desember 2019 og januar 2020, på dimensjonen 205/55 R16 94H XL på VW Golf 7 med sammenligning av MICHELIN X-Ice SNOW og MICHELIN X-Ice 3 mot konkurrentene BRIDGESTONE Blizzak WS-90 og Blizzak Ice, CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkapeliitta R3, GOODYEAR UltraGrip Ice 2 og PIRELLI Ice-Zero FR.
(2) - 3PMSF - MICHELIN X-Ice Xi3 er godkjent for kjøring på snø (med 3PMSF-merket). For å få tildelt 3PMSF-merket må dekkene ha et garantert minstenivå for sikkerhet og fremkommelighet på snø.
(3) - kjørelengde - Resultater fra tester utført av TPG (USA) på oppdrag fra Michelin i 2016 på dimensjonen 205/55 R16 med en Chevrolet Cruze. Sammenlignet med gjennomsnittlig kjørelengde for piggfrie dekk fra tre konkurrenter (Bridgestone Blizzak WS80, Nokian Hakkapeliitta R2, Pirelli Ice Zero FR). Resultater fra tester utført av TestWorld på oppdrag fra Michelin, på dimensjonen 205/55 R16 94H i Nord-Finland fra september til desember 2019, med sammenligning av Michelin X-Ice XI3 med konkurrentene CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkapeliitta R3 og GOODYEAR UltraGrip Ice 2.
(4) - redusert støy, stille kjøring - Silent Eye: Unik mønsterdesign som reduserer støy fra ujevn slitasje
(5) - fremkommelighet vinter etter vinter - Basert på kjørelengdetester utført av TestWorld i oktober-desember 2019 med 205/55R16 X-Ice XI3 (potensiell kjørelengde målt ved 48 000 km) og basert på estimert gjennomsnittlig kjørelengde 12 000 km per vinter (6-månedersperioden fra midten av oktober til midten av april). De faktiske forholdene kan variere.