(1) Første og siste kilometer (siste = 2 mm mønsterdybde), på MICHELIN PRIMACY 4 (205/55 R16 91V), MICHELIN CrossClimate+ (205/55 R16 91H), MICHELIN CrossClimate SUV (275/45 R20 110Y ), er over den europeiske terskelverdien for våtgrep (R117).
(2) Reduksjon av 129 millioner dekk i Europa på grunn av for tidlig utskifting av dekk og 9 millioner tonn lavere CO2-utslipp. Teknisk programerklæring, 09/27/2016, om «Råmaterialer, drivstofforbruk og Co2-utslipp relatert til tidlig utskifting av dekk på personbiler». Interne beregninger utført av Ladoux (teknologisk senter, Clermont-Ferrand i Frankrike).
Interne beregninger utført av Ladoux (teknologisk senter, Clermont-Ferrand i Frankrike).
(3) Ved første og siste kilometer (siste kilometer tilsvarer 2 mm mønsterdybde) i dimensjonen 205/55 R16 91H, ligger MICHELIN CrossClimate+ over den europeiske terskelverdien (R117) for veigrep på vått underlag under forhold som «snø»- og «normale» dekk.
(4) 3PMSF = Three Peak Mountain Snow Flake. Sertifisering for egenskaper på snø (bremsing og akselerasjon). Michelin CrossClimate+ er ikke et vinterdekk.
(5) Første og siste kilometer (siste = 2 mm mønsterdybde) i dimensjonen 205/55 R16 91V MICHELIN PRIMACY 4 er over den europeiske terskelverdien for våtgrep (R117).
(6) Test av nedbremsing på vått føre fra 80 til 20 km/t, utført i juni og juli 2017 av TÜV SÜD Product Service på oppdrag fra Michelin i dimensjonen 205/55 R16 91V på en VW Golf 7. Sammenligning mellom MICHELIN PRIMACY 4 og BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO, CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5, DUNLOP BLURESPONSE, GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE, PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.
(7) Forutsatt jevn slitasje av dekkene og at anbefalingene fra dekk- og bilprodusentene følges. Ta kontakt med en spesialist hvis du er i tvil.
EU-direktiv 89/459/EEC
(8) Data fra Ernst & Young-rapporten «Pas de fatalité à l’obsolescence programmée» (mai 2017).
*Forutsatt jevn slitasje av dekkene og at anbefalingene fra dekk- og bilprodusentene følges. Ta kontakt med en spesialist hvis du er i tvil.