- DEKK ›
- High Performance ›
- KJØPE ›
- HVORFOR MICHELIN ›
- LÆR OG DEL ›
- OM OSS ›
- Travel & Lifestyle ›
-
FINN RIKTIG DEKK
-
FINN EN FORHANDLER
-
TRENGER DU HJELP?
-
FØLG OSS PÅ
-
MICHELIN-nettsteder
Informasjonskapsler
på Michelin
-nettstedet
Bilbruken min tilsvarer ca 60-70.000km pr år med en Tesla Model S85D. Det høye dreimomentet i bilen er ikke kjent for å være snill mot dekk og jeg sliter derfor ut dekkene etter kun en sesong med nevnt kjørelengde. Jeg har tidligere hatt dekk fra både Nokian og Pirelli, men levetiden på Michelin X-ice piggfritt slår Nokian og Pirelli med mange tusen kilometer. Dekkene har nå gått 35.000km siden desember 2017, og det er fortsatt 5mm mønsterdybde igjen. Nokian vinterdekkene gikk kun 30.000km før de var utslitt og Pirelli dekkene holdt ca 28.000km. Når det gjelder kjøreegenskaper er de helt suverene. Føler jeg får god feedback på hvordan underlaget er, og bilen sitter som støpt i svingene på tørr og våt asfalt. Fremkommelighet på snø er upåklagelig, og turer over norske fjell om vinteren er problemfritt. Når man står på is, eller kjører på islagt vei stiller dekket seg på lik linje med konkurrentene, piggfritt fungerer dårlig på is dessverre. Støyen fra dekkene er lavere enn Nokian dekkene, men jeg føler de støyer litt mer en Pirelli. Dette er ved vanlig kjøring i 60-90kmt. Ved ny halvkram snø, så opplever jeg en intens kram snølyd fra dekkene når jeg kjører sakte (under 10kmt) som er meget irriterende, men det er sjeldent man kjører på nysnø så sakte, kun ut og inn av garasjen. Alt i alt er jeg superfornøyd med dekkene, men regner med at de er utslitt de også innen utgangen av denne vintersesongen. Regner med å kjøre 10.000km til før sommerhjul skal på, og da har vinterdekkene fra Michelin rullet 45.000km siden desember. Kan ikke forvente at dekkene skal holde mer enn det, og er fornøyd Jeg vil absolutt kjøpe disse dekkene igjen til neste sesong.
av PNH100% tilfreds etter 3 ssonger.
av alfafredJeg har kjørt tre sesonger på disse dekkene nå. Jeg var veldig spent på hvordan de ville fungere på en Mini Cooper Diesel 2008 mod. (Jeg fikk med 17" felger på kjøpet som krevde 205/45-17 dekk. Det fantes ikke slike med nordisk gummi. Måtte gå opp til 205/50-17. De ble litt store, men innefor +5% grensen på original omkrets.) Bredden på 205 for en så lett bil (1090 kg) på vinterføre burde ikke være optimalt. Burde brukt mye smalere dekk (175/65-15)på sørpe og snø. MEN MIN ERFARING ETTER TRE ÅR PÅ VINTERFØRE ER AT DETTE DEKKET ER HELT OVERLEGENT! * Det er nesten ikke forskjell på sommerdekk og MICHELIN X-Ice på tør og våt vei. * Det klatrer det oppover en 15% stigning både på nysnø, saltmudder og is med vann på! * Det anbefales på det strekeste. * Det ser oså ut til at det varer utrolig lenge. Dekkene kan sikkert kjøres mange sesonger til. Og det er mer enn jeg har gjort med andre vinterdekk.
av Cooper'nDe mest lydsvake og dekk som man kan kjøre lengst ned
av JensNorge
RANGERING – HØYESTE FØRST
"Det finnes ingen tilgjengelige kommentarer fra valgt land/språkkombinasjon. Velg et annet land fra nedtrekksmenyen. "
SHOW ALL REVIEWS FROM ALL COUNTRIESViser 1-5 x 50 vurderinger fra Norge
Vi informerer om at samtaler på Messenger, chat, e-post eller telefon sannsynligvis blir tatt opp slik at vi kan forbedre kvaliteten på tjenesten vår. Opptakene blir oppbevart i 6 måneder. Michelin vil kun bruke personlige opplysninger om deg til å besvare dine spørsmål og forespørsler om informasjon. Du har rett til å be om en kopi, få tilgang til, rette eller ha innvendinger mot personlige opplysninger vi oppbevarer om deg. I så fall kontakter du contact@tc.michelin.eu og fremviser legitimasjon.