DEKKDEKK VIS ALLE DEKKVIS ALLE DEKK FORHANDLEREFORHANDLERE

X-Ice North 4MICHELIN X-Ice North 4

MICHELIN X-Ice North 4
  • NYHET
  • Vinter
X-Ice North 4
X-Ice North 4
  • TIL TOPPEN

PASSER DETTE DEKKET TIL BILEN MIN?

FINN UT NÅ

FINN EN FORHANDLER

Har du hørt om vinderdekkbestemmelser?

MICHELIN X-ICE NORTH 4
TESTET UNDER EKSTREME FORHOLD, TILPASSET HVERDAGEN

VARFÖR ÄR DET HÄR RÄTT DÄCK FÖR MIG?


Nr. 1 på bremsing på is, nye dekk og etter 1 000 mil

- 3,7 meter kortere bremselengde på is med nye dekk(1)
- 4,8 meter kortere bremselengde på is etter 1000 mil(2)


Nr. 1 på veigrep på is

MICHELIN X-ICE NORTH 4 utklasser konkurrentene med 3,2 sekunder i snitt når det gjelder antall runder på bane på is(3)


Komfortabel og trygg kjøring

- Optimal kombinasjon av lavt støynivå og komfort ved kjøring på asfaltert vei (basert på objektive og subjektive tester)(4)
- Utmerket ytelse på snø, både når det gjelder bremsing og akselerasjon(5)

Redusert drivstofforbruk
sammenlignet med forgjengerenn
Rullemotstanden er redusert med 19 %(6)

HVA LIGGER BAK?


Enestående akselerasjon og bremsing på is takket være 250 pigger.

Dekkmønsteret er spesialutviklet for et stort antall pigger, både i midten og på skuldrene. Det finnes totalt 22 mulige parallelle pigglinjer (sammenlignet med 10 linjer for XIN3). Matematisk algoritme, posisjonerer piggene for optimalt grep og lavt støynivå.


Pigg inspirert av WRC Rally gir veigrep og ytelse over tid.

Takket være nyeste generasjon pigger og det nye dekkmønsteret kan MICHELIN X-Ice North 4 gi svært lang levetid.

Piggteknologi: XIN4 har en ny stålpigg
Piggdesignet og piggprofilen er optimalisert for å optimalisere grepet på is og samtidig oppfylle piggdekklovgivningen.


Nytt dekkmønster som optimaliserer veigrepet under alle vinterforhold.

Dekkmønster: Nyeste generasjon V-formet dekkmønster er utviklet for drenering av is- og snøpartikler.
Antall seipinger som er skåret ned til bunnen, har økt med 50 % sammenlignet med forgjengeren for å garantere optimal ytelse under alle vinterforhold.


Dimensjoner og merkeklassifiseringer

Dimensjoner og merkeklassifiseringer

Bredde Høyde Diameter Last Fart Spesifikasjon
185 65 R 15 92 T XL - - -
195 65 R 15 95 T XL - - -
195 60 R 15 92 T XL - - -
195 60 R 16 93 T XL - - -
205 60 R 15 95 T XL - - -
205 60 R 16 96 T XL - - -
205 55 R 16 94 T XL - - -
205 50 R 17 93 T XL - - -
215 65 R 16 102 T XL - - -
225 60 R 16 102 T XL - - -
225 55 R 17 101 T XL - - -
225 45 R 17 94 T XL - - -
225 45 R 18 95 T XL - - -
235 50 R 17 100 T XL - - -
235 50 R 18 101 T XL - - -
235 45 R 18 98 T XL - - -
235 45 R 19 99 H XL - - -
245 50 R 18 104 T XL - - -
245 45 R 18 100 T XL - - -
245 40 R 18 97 T XL - - -
245 45 R 19 102 H XL - - -
255 45 R 18 103 T XL - - -
255 40 R 18 99 T XL - - -
255 40 R 19 100 H XL - - -
  • BIL
  • SUV - 4X4
  • VAREBIL - BOBIL
Loader

Juridiske merknader

(1) I gjennomsnitt sammenlignet med konkurrentene basert på tester fra desember 2017 og januar 2018 av TEST WORLD, på oppdrag fra Michelin. Bremsing på is (fra 30 til 5 km/t) og akselerasjon på is (fra 5 til 30 km/t) i dimensjonen 205/55 R16 91V på en VW Golf 7. Sammenlignet med BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Gjennomsnitt av 3 testforhold (-12 °C, -10 °C og -4 °C).
(2) I gjennomsnitt sammenlignet med konkurrentene basert på tester i januar 2018 av TEST WORLD, på oppdrag fra Michelin. Bremsing på is (fra 30 til 5 km/t) i dimensjonen 205/55 R16 91V på en VW Golf 7. Sammenlignet med MICHELIN X-ICE North 4 i forhold til BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Gjennomsnitt av 2 testforhold (-15 °C og -8 °C). 1 000 mil kjørt under reelle forhold i Nord-Finland.
(3) I gjennomsnitt sammenlignet med konkurrentene basert på tester fra desember 2017 og januar 2018 av TEST WORLD, på oppdrag fra Michelin. Test av kjøring på is/veigrep på is på 1 km lang isbane i dimensjonen 205/55 R16 91V på en VW Golf 7. Sammenlignet med BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Gjennomsnitt av 2 testforhold (-11 °C og -4 °C).
(4) Subjektive og objektive tester av støynivå på svart asfalt, utført i januar 2018 av TÜV SÜD, på oppdrag fra Michelin, i dimensjonen 205/55 R16 91V på en VW Golf VII 1,5 TSI. Sammenlignet med BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Gjennomsnitt av tester i 3 ulike hastigheter (50 – 80 – 110 km/t).
(5) Basert på tester av bremsing og akselerasjon på snø, utført fra desember 2017 til januar 2018 av TEST WORLD, på oppdrag fra Michelin, i dimensjonen 205/55 R16 91V på en VW Golf 7. Sammenlignet med BRIDGESTONE Noranza 001, CONTINENTAL Ice Contact 2, NOKIAN Hakkappeliitta 9, GOODYEAR UltraGrip Ice Arctic, PIRELLI Ice Zero. Gjennomsnitt av 2 testforhold (-10 °C og -15 °C).
(6) Basert på interne tester utført av Michelin på Ladoux Technology Center (Clermont-Ferrand i Frankrike) mellom august 2016 og november 2017 med 205/55R16 X-Ice North 3 og 205/55R16 X-Ice North 4.