DEKKDEKK VIS ALLE DEKKVIS ALLE DEKK FORHANDLEREFORHANDLERE

Pilot Sport Cup 2MICHELIN Pilot Sport Cup 2

MICHELIN Pilot Sport Cup 2

GJØR DEG KLAR FOR BANEN MED ET DEKK SOM ER GODKJENT FOR VANLIG VEI

  • Sommer
  • Bane
GLOBAL RANGERING BASERT PÅ 68 omtaler
Les 68 omtaler
Pilot Sport Cup 2
Pilot Sport Cup 2
  • TIL TOPPEN

PASSER DETTE DEKKET TIL BILEN MIN?

FINN UT NÅ

FINN EN FORHANDLER

Anbefales av 90% av brukerne(4)

FORDELER


Raskest rundetid på bane(1)

1 min. 20 sek. raskere enn konkurrentene i gjennomsnitt(1)


Best i klassen på konsekvente rundetider(3)(1)


Lengst levetid på bane(2)(1)

40% flere runder enn konkurrentene i gjennomsnitt(2)(1)

Galleri

MICHELIN Pilot Sport Cup 2: Et dekk utviklet for bane og godkjent for bruk på veien
Lengre levetid på bane 2.0® teknologi
Porsche 918 Spyder x MICHELIN Pilot Sport Cup 2: 6:57, Nürburgring rundetid-rekord

TEKNOLOGI


Lengre levetid på bane 2.0® teknologi

- Tregere slitasje på ytre skulder
- Forsterket ekstern skulder med spesialgummi med høy slitebestandighet
For bedre utholdenhet/lengre levetid på bane


«Dobbel blanding»-teknologi

- To ulike gummiblandinger på utsiden og innsiden av dekkmønsteret
• ytterside: «High Molecular Chain» elastomer garanterer enestående grep spesielt i skarpe svinger
• innside: stivere elastomer som optimaliserer styreegenskaper og våtgrep


Dypere dekkmønster vs. tidligere Cup-versjoner

+20%(2) dypere dekkmønster
VÅTGREP: Forsinket vannplaning og forbedret sikkerhet på VÅT vei

Dimensjoner og merkeklassifiseringer

Dimensjoner og merkeklassifiseringer

Bredde Høyde Diameter Last Fart Spesifikasjon
215 45 R 17 91 Y XL E C 70dB
225 45 R 17 94 Y XL E C 70dB
225 40 R 18 92 ZR(Y) XL E C 70dB
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL E C 71dB
235 40 R 18 95 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
235 40 R 19 96 ZR(Y) XL E C 70dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | N0 E C 71dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL E C 71dB
235 35 R 19 91 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
245 40 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB
245 35 R 18 92 ZR(Y) XL | Connect - - -
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | N0 E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | MO1 E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | * E C 70dB
245 35 R 19 93 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K1 E C 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | N1 E E 70dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL E E 71dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | K2 E E 71dB
245 35 R 20 95 ZR(Y) XL | Connect E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL E C 70dB
245 30 R 20 90 ZR(Y) XL | AO E E 70dB
255 40 R 17 98 Y XL E C 71dB
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL E C 71dB
255 35 R 19 96 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB
255 40 R 20 101 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 18 97 ZR(Y) XL E C 71dB
265 40 R 19 102 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | MO1 E C 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * E E 71dB
265 35 R 19 98 ZR(Y) XL | * | DT E C 71dB
265 30 R 19 93 ZR(Y) XL E C 71dB
265 35 R 20 95 ZR(Y) N0 E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | N2 E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | Connect E C 71dB
265 35 R 20 99 ZR(Y) XL | J E C 71dB
275 35 R 19 100 ZR(Y) XL | MO E C 71dB
275 35 R 21 103 ZR(Y) XL | MO1 E E 71dB
285 30 R 18 97 ZR(Y) XL E C 73dB
285 35 R 19 103 ZR(Y) XL E C 73dB
285 35 R 20 104 ZR(Y) XL E C 73dB
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | MO1 E C 73dB
285 30 R 20 99 ZR(Y) XL | * E E 73dB
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL E C 73dB
295 30 R 18 98 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
295 30 R 19 100 ZR(Y) XL E C 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB
295 30 R 20 101 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 19 98 ZR(Y) Connect - - -
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB
305 30 R 19 102 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K1 E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | N1 E E 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | K2 E E 74dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | J E E 73dB
305 30 R 20 103 ZR(Y) XL | AO E E 73dB
315 30 R 19 100 ZR(Y) Connect - - -
315 30 R 21 105 ZR(Y) XL | MO1 E E 73dB
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | N0 E C 73dB
325 30 R 19 105 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL | MO E C 73dB
325 30 R 20 106 ZR(Y) XL E E 74dB
325 25 R 20 101 ZR(Y) XL E C 73dB
325 30 R 21 104 ZR(Y) N0 C C 73dB
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | N2 E C 73dB
325 30 R 21 108 ZR(Y) XL | Connect E C 73dB
345 30 R 19 109 ZR(Y) XL E C 72dB
345 30 R 20 106 ZR(Y) E C 72dB

RANGERINGER OG VURDERINGER

RANGERINGER OG VURDERINGER

MICHELIN Pilot Sport Cup 2
GLOBAL RANGERING BASERT PÅ 68 omtaler
4,5
/ 5
  • TØRRGREP OG BREMSING
    100%
  • VÅTGREP OG BREMSING
    80%
  • LEVETID
    80%
Eier du dette dekket?
SKRIV EN VURDERING

2 / 5

  • TOTAL RANGERING
    1 5 5
    • TØRRGREP OG BREMSING
      80%
    • VÅTGREP OG BREMSING
      80%
    • LEVETID
      60%
    Vi du anbefale dette dekket?
    Ikke
    Inntrykk primært fra bane Norge, November 27, 2018 Leverer meget gode egenskaper og særlig bedre enn forventet på vått.
    DRIVAKSLER audi
    |
    DEKKDIMENSJONER 19
  • TOTAL RANGERING
    1 5 5
    • TØRRGREP OG BREMSING
      100%
    • VÅTGREP OG BREMSING
      60%
    • LEVETID
      100%
    Vi du anbefale dette dekket?
    Ikke
    Banedekket som også fungerer på veien Norge, November 27, 2018 Enestående grep på banen, samtidig ett dekk man kan kjøre komfortabelt hjem med. Har prøvd et konkurrerende gateslicks-dekk fra en konkurrent, men Cup2 gir meg bedre grep på tørt føre på banen, samtidig som det ikke går ut over kjørekomforten. Cup2 er stillegående til ett banedekk å være, og sporer ikke i veien slik andre gateslicks med stive sidevegger gjør. Eneste minus er evnen til å motstå vannplaning, her finnes det bedre dekk. Men det kommer an på hva en prioriterer. Max ytelse på banenCup2. Et bra allround-dekk som også fikser vannplaningPilot Sport 4S. Da vet du hva som passer for deg. Det blir Cup2 på meg ved neste dekkskift også...
    DRIVAKSLER nissan
    |
    DEKKDIMENSJONER 20
VIS
  • BIL
  • SUV - 4X4
  • VAREBIL - BOBIL
Loader

Juridiske merknader

(1) Test utført i mai 2017 av DEKRA Test Center på oppdrag fra Michelin på en Porsche 911 GT3 (997) i dimensjonene 235/35-19 og 305/30-19. Forskjeller i gjennomsnittlig rundetid på Charad-banen i Frankrike. Sammenligning av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
(2) Test utført i mai 2017 av DEKRA Test Center på oppdrag fra Michelin på en Porsche Carrera S i dimensjonene 235/35-19 og 305/30-19. Forskjeller i antall runder uten skader på dekkene på Charad-banen i Frankrike. Sammenligning av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
(3) Test utført i mai 2017 av DEKRA Test Center på oppdrag fra Michelin på en Porsche Carrera S i dimensjonene 235/35-19 og 305/30-19. Konsekvens basert på utviklingen av rundetid med antall runder på Charad-banen i Frankrike. Sammenligning av MICHELIN Pilot Sport Cup 2 mot PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R og TOYO Proxes R888 R.
(4) Forbrukernes vurdering (301 stk.) om MICHELIN Pilot Sport Cup 2, publisert 19/09/2018 på Michelins europeiske nettsteder.


Spesielle bruksanvisninger gjelder for MICHELIN Pilot Cup 2 R. Disse finner du her.

ANBEFALINGER FOR BRUK

MICHELIN Pilot Sport CUP 2 er et banedekk (semi slick dekk), som oppfyller lovpålagte krav til bruk på offentlig vei.
Dette dekket er spesielt optimalisert for bruk på tørr bane. På våt bane eller vei, hvor det finnes risiko for vannplaning, må du tilpasse din kjørestil ved å redusere farten og beholde bilens systemer for sikkerhet og førerassistanse koblet inn

På grunn av veiegenskapene på bane og vei anbefales det på det sterkeste at et sett på 4 MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dekk monteres

VEIBRUK
• Følg dekktrykkanbefalingene fra bilprodusenten

BANEBRUK
OBS
• For bruk på racerbane må du alltid starte med anbefalt dekktrykk for VEIBRUK, og deretter varme opp MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 dekkene til en temperatur med stabilt moderate runder.
• Etter noen runder med stabil kjøring kan du justere for å oppnå best mulig dekktrykk.

VARME DEKK
• Det beste driftstrykket for MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ligger mellom 2,3 bar (33 psi) og 2,7 bar (39 psi), i samsvar med bilmodell og racerbane som brukes.
• Noen bilmodeller har derimot behov for et høyere dekktrykk enn 2,7 bar (39 psi).

KALDE DEKK
• Du må aldri bruke et dekktrykk lavere enn 1,9 bar (28 psi).
• For å optimalisere levetiden på MICHELIN PILOT SPORT CUP 2, anbefaler MICHELIN å bruke et minimum dekktrykk mellom 2,0 (29 psi) og 2,4 bar (35 psi).

OBS
• Kontroller mønsterdybden regelmessig (minst 1,6 mm) og påse at det ikke har oppstått skader.
• Kontroller de eksterne sideveggene regelmessig: Hvis du merker slitasje på sideveggene (merkingen på sideveggene er slitt av) betyr dette at dekktrykk/driftstemperatur er FOR LAVT ➔ sett dekktrykket til minst +0,2 bar (+ 3 psi) for å forbedre veigrepet og optimalisere levetiden på dekkene.
• Det beste veigrepet oppnås alltid med dekkmønsterets veigrep, ikke med sideveggene.

Etter en dag på racerbanen
• Kontroller alltid slitasjen på dine MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 dekk og gjenværende mønsterdybde (minst 1,6 mm), og påse at det ikke har oppstått skader.
• Før du forlater racerbanen for å kjøre på veien igjen: når dekkene er avkjølt må du bilprodusentens anbefalinger for dekktrykk følges ➔ Veibruk = dekktrykk på vei.
• Husk å skru på alle elektroniske sikkerhets- og førerassistansesystemer på bilen, samt nullstille dekktrykkovervåkingssystemet.

ADVARSEL!
• Dersom de ikke skal brukes på en lengre periode, demonter MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dekkene (på felg) og reduser dekktrykket til halvparten av normalt trykk for lagring.
• Lagre dekk på et rent og tørt sted, beskyttet mot direkte sollys og i temperaturer over 0°C i henhold til Michelins informasjon i teknisk dokumentasjon på deres nettsted.
• Ikke bruk, lagre eller håndter MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dekk i temperaturer lavere enn -10°C.
• Under slike forhold kan komponentene i et dekk forringes med redusert ytelse som resultat. Lave temperaturer kan forårsake sprekker i dekkblandingen og derved også gi redusert ytelse ved bruk .
• Bruk aldri et dekk med sprekker, brudd eller skader I sideveggen eller slitebanen. Er du i tvil, vennligst kontakt din lokale Michelin tekniske avdeling.
• Ved intensiv bruk på bane over lengre perioder, vennligst vær klar over at skader kan oppstå på dekk og dekkstamme som følge av gjentatt kjøring over banens kantsteiner (kerbs) .
• I tilfelle gjentatt kjøring over banens kantsteiner (kerbs) (eller hard kjøring utenfor banen) bør dekkets indre tilstand og oppbygging kontrolleres ved å demontere det fra felgen og få det profesjonelt kontrollert for skader både utenpå og inne i dekket.
• Det er tilrådelig å kontrollere dekkene visuelt etter hver omgang, før man kjører ut på banen igjen