DEKKDEKK VIS ALLE DEKKVIS ALLE DEKK FORHANDLEREFORHANDLERE

MICHELIN OVER HELE VERDEN

BEDRE MOBILITET SOM MISJON

BEDRE MOBILITET SOM MISJON

Siden selskapet ble grunnlagt har det vært Michelins misjon å bidra til å fremme mobilitet for varer og mennesker og, utover dette, til samfunnsutviklingen. Vårt bredere mål er å tilfredsstille det fundamentale menneskelige behovet for sosialt samkvem, utveksling og oppdagelse.


Michelin har forpliktet seg til å skjøtte alle aspekter av virksomheten på en ansvarlig måte. Dette omfatter å levere stadig mer effektive løsninger som innfrir forventingene og forhåpningene til kunder og aksjonærer. Det betyr å ha respekt for naturmiljøet og samtidig ha en økonomisk sunn virksomhet.

Hver beslutning og handling som Michelin tar er basert på følgende fem grunnverdier:

  • Respekt for kundene
  • Respekt for mennesker
  • Respekt for aksjonærene
  • Respekt for miljøet
  • Respekt for fakta

SELSKAPSOVERSIKT

SELSKAPSOVERSIKT

Michelin har som misjon å gi bedre mobilitet ved å omsette sine kjerneverdier, respekt for kundene, respekt for mennesker, respekt for aksjonærene, respekt for miljøet og respekt for fakta, til praksis.

Michelin har ledende posisjoner i hvert eneste dekkmarked* samt innen reiserelaterte tjenester. Ved å utnytte sin teknologiske ledelse, kapasitet for innovasjon, kvalitetsprodukter og -tjenester samt sterke varemerker, er Michelin i stand til å følge en global ekspansjonsstrategi og forbedre effektiviteten i alle aspekter av virksomheten.

Noen nøkkelfakta om Michelin:
  • 111.700 medarbeidere
  • Mer enn 187 millioner dekk og 13 millioner kart og guider produsert i 2016
  • Nettoomsetning: 20,9 milliarder €
  • 68 produksjonsanlegg i 17 land
  • Representert i mer enn 170 land
  • Nr. 1 i verden innen energibesparende dekk til person og lastebiler
  • Nr. 1 i verden innen radialdekk til anleggs-, landbruks- og flymaskiner
  • Nr. 1 blant europeiske fabrikanter av dekk til motorsykler og scootere

*Med en global markedsandel i verdi på 13,7 %. Kilde: Tire Business 2015

ORGANISASJON

ORGANISASJON

For å bedre kunne forstå sitt marked og sine kunders behov er Michelin-konsernet organisert etter produktsortiment, hver dedisert til et virksomhetsområde med egne markedsførings-, utviklings- og produksjonsressurser.

Denne animasjonen viser en detaljert oversikt over Michelin-organisasjonen

MICHELIN VERDEN RUNDT

MICHELIN VERDEN RUNDT

Få greie på alt mulig om Michelin-konsernet. Besøk selskapsnettstedet.